Cele mai frecvente întrebări
Veți găsi răspunsurile la cele mai frecvente întrebări legate de serviciile noastre.
De ce energia electrică pe piaţa liberalizată este mai ieftină?
Fiecare consumator are posibilitatea de a-şi alege furnizorul de energie electrica şi de a negocia clauzele contractuale. O piaţă concurentiala aduce nu doar preţuri mai mici pentru energie, ci şi servicii mai bune faţă de clienţi. Oferta noastra reflecta cel mai bun preţ disponibil pe piaţă, iar acest avantaj il transferăm şi catre consumator.
De ce energia electrică de la NAVITAS ENERGY SRL este mai ieftină?
Pentru ca energia noastra provine direct de la producatori de energie.
Am nevoie de aprobarea furnizorului actual?
Decizia aparține Dumneavoastra, trebuie doar sa anuntati furnizorul actual că nu mai doriţi sa cumparati energie de la el, luînd in calcul termenul de preaviz indicat în contract.
Cat efort presupune schimbarea furnizorului?
Trebuie sa aveţi la indemîna contractul cu furnizorul actual de energie, ultima factura şi actul de delimitare pentru toate locurile de consum. Schimbarea furnizorului nu implica modificări de ordin tehnic şi nici nu exista întreruperi în procesul furnizării de energie electrică.
Unde sun în caz de avarie?
În caz de avarie, puteţi apela OT24H a Operatorului de Sistem din zona în care se află locul/locurile dumneavoastră de consum cît și la personalul nostru calificat în domeniul energetic care va acorda suport de fiecare data cînd întampinaţi probleme în alimentarea cu energie electrică, oferindu-vă urmatoarele avantaje:
  • avem legatura directa cu operatorii de sistem din toata ţara, la nivel de dispecerat energetic
  • cautam soluţii rapide şi eficiente
  • vă informăm din ora în ora care este stadiul de soluţionare al problemei
Cum citesc contorul?
Nu trebuie să cititi contorul altfel decît aţi facut pînă acum. Îl citeşte operatorul reţelei de distribuţie, in cele mai multe cazuri în mod automat. Indicii contorului sunt trimişi apoi către furnizor care emite factura de energie catre dumneavoastra.
Cîti furnizori voi avea?
Veti avea un singur furnizor de energie electrică. În baza contractului de furnizare energie electrice noi vom semna contractul de distribuţie cu operatorul de sistem din zona în care se află locul/locurile dumneavoastră de consum.
Cît ma costa schimbarea furnizorului?
Procesul de schimbare a furnizorului este gratuit, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de parcurgerea acestuia.
Este legal sa schimb furnizorul?
Schimbarea furnizorului este o procedura legală, reglementată de catre ANRE, fiecare consumator avînd dreptul de a-şi alege furnizorul dintre firmele licentiate în domeniul furnizarii de energie electrică, aspect descris în Regulamentul privind procedura de schimbare a furnizorului de energie electrică Nr. 126 din 14.05.2020.
De ce aş schimba furnizorul actual?
Clienţii NAVITAS ENERGY SRL beneficiază de servicii de calitate, la un preţ corect raportat la realitatile din piaţa energiei.
Dupa schimbarea furnizorului, se poate schimba calitatea şi continuitatea alimentării cu energie electrică?
Schimbarea furnizorului nu implică modificări de ordin tehnic, deci nu poate afecta calitatea alimentării cu energie electrică. Este important să cunoști faptul că, indiferent de furnizorul ales, nu se schimbă:
  • operatorul de reţea din zona în care se află locul de consum;
  • continuitatea în alimentare şi calitatea tehnică a energiei electrice, acestea sunt dependente de reţeaua electrică la care este racordat obiectul;
  • serviciul de remediere în cazul întrerurperilor în alimentare cu energie electrică.
Ce beneficii pot obţine prin schimbarea furnizorului existent, semnînd contractul cu NAVITAS ENERGY SRL?
Alegînd ca furnizor de servicii de alimentare cu energie electrică NAVITAS ENERGY SRL vei beneficia de următoarele avantaje:
  • prezenţa la nivel național: direct sau prin parteneri;
  • costuri bine stabilite, prin comunicare transparentă, explicarea costurilor și este prezent atunci când ai o neclaritate
  • adaptarea la nivel tehnologic, este inovativ și pune la dispoziția clientului un mod de eficientizare a comunicării în această zonă.
Care sunt furnizorii activi în zona mea?
Lista furnizorilor de energie electrică care activează pe piața liberalizată poate fi consultată pe pagina de internet www.anre.md
Cum pot anula contractul existent și să schimb furnizorul de energie electrică?
Odată cu deschiderea către concurenţă a pieţelor de energie, a fost implementat cadrul legal care să permită tuturor consumatorilor de energie electrică, indiferent de natura consumului sa uzeze de dreptul de eligibilitate, adică sa işi aleagă furnizorul dorit şi să incheie cu acesta contracte pentru furnizarea energiei electrice pentru locul său / locurile sale de consum. Astfel, în cazul in care optează pentru furnizarea negociata a energiei electrice, consumatorul de energie electrică poate incheia contracte pentru furnizare negociată cu orice furnizor deţinător de licenţă de furnizare a energiei electrice, care şi activează in piaţa liberalizată, negociind cu acesta atît preţul, cît şi clauzele contractului de furnizare. Etapele procesului de schimbare a furnizorului descrise în detaliu în Regulamentul privind procedura de schimbare a furnizorului de energie electrică Nr.126 din 14.05.2020. 1. Iniţierea procesului de schimbare a furnizorului nu poate avea loc decât după ce clientul final a optat pentru noul furnizor. Furnizorul poate fi oricare din operatorii economici detinatori de licenta de furnizarea energiei electrice de pe teritoriul R. Moldova. Lista furnizorilor de energie electrica care activeaza pe piata cu amanuntul poate fi consultata la pagina de internet www.anre.md 2. Pentru a încheia noul contract de furnizare a energiei electrice, clientul final are obligaţia de a transmite furnizorului nou cel puţin următoarele date: adresa locului de consum, denumirea furnizorului actual, NLC a locului de consum înscris pe factura de energie electrică, valoarea facturilor scadente şi neachitate până la data notificării, aferente energiei electrice furnizate, respectiv serviciilor de reţea, după caz, alte documente prevăzute în reglementările în vigoare. 3. După ce clientul final şi furnizorul nou convin asupra clauzelor contractuale, inclusiv asupra preţului energiei electrice, încheie contractul de furnizare a energiei electrice. Contractul de furnizare a energiei electrice încheiat cu noul furnizor produce efecte de la data încetării contractului încheiat cu furnizorul actual. 4. Clientul final de energie electrică este obligat să notifice furnizorului actual încetarea contractului de furnizare cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte 5. Notificarea trebuie să fie clară, să exprime în mod neechivoc decizia de schimbare a furnizorului actual şi să precizeze în mod expres data încetării contractului de furnizare existent. La solicitarea clientului final şi pe baza contractului de furnizare a energiei electrice încheiat cu clientul final, noul furnizor are obligaţia de a întreprinde demersurile necesare încheierii contractului/contractelor pentru asigurarea serviciului/serviciilor de reţea.
La schimbarea furnizorului, există vreun risc de deconectare?
Nu, pe durata derulării procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică este asigurată continuitatea în alimentarea cu energie electrică a locului de consum.
Care este perioada maximă de valabilitate pentru care se poate încheia un contract de furnizare?
Contractul de furnizare a energiei electrice poate fi încheiat pe perioadă determinată sau nedeterminată.
Trimiteți-ne întrebările dvs. in formularul de mai jos.
Adresează intrebarea ta
Sunteți confuz de o schimbare a furnizorului de electricitate? Nu vă faceți griji - suntem aici pentru a vă ajuta. Există o serie de opțiuni disponibile pentru dvs.